News
Music
Slipknot denken darüber nach, nicht mehr allein nur noch Alben zu veröffentlichen
Meint jedenfalls "Clown".
VON
Redaktion
AM 06/11/2022
Geschätzte Lesezeit:
- Minuten
Artikel teilen:
Mit „The End, So Far“ haben Slipknot erst kürzlich ihr nunmehr siebtes Studioalbum auf den Markt gebracht. Der Release ging parallel auch mit dem Ende der langjährigen Zusammenarbeit zwischen der Band und ihrem bisherigem Label Roadrunner Records einher. Und nun möchte man die neu gewonnenen Freiheiten anscheinend nicht nur allein musikalisch, sondern auch auf die Art und Weise, wie man neue Töne veröffentlicht, auskosten.
Keine oder kaum noch neue Alben von Slipknot in der Zukunft?
Schenkt man den Ausführungen von Gründungsmitglied Shawn „Clown“ Crahan in einem Gespräch mit NME.com Glauben, denke man intern über eine Abkehr von reinen Album-Veröffentlichungen nach. Anstatt zwei Jahre auf 12 Songs warten zu müssen, sei es für ihn plausibler, stattdessen jeden Monat einen Song rauszuhauen.
„I always thought, ‘What would it be like if Slipknot was big enough that we weren’t held to albums?’ Let’s say Clown could convince you, ‘Hey, instead of waiting two years for 12 songs, I’m gonna give you one song every month.’ So in reality, I’m shaving a year off for the same thing.
You have to go with me on this journey, but what I promise you is, there’s artwork that goes with it, there’s utility that goes with it, it’s cheaper than what a normal individual song would be… And it’s gone through all the filters – it’s gone through the band, it’s gone through Corey Taylor, it’s gone through a professional mixer and masterer – no avenues have been chopped up, it’s all business as usual. And we want to do this because I think it’s time for you, our fans, to get everything.“
Traditionelle Releases als „kalter Kaffee“
Aus der Sicht von „Clown“ werden Alben allein eines Tages Schnee von gestern sein, da das „physische Produkt“ als solches mittlerweile „obsolet“ sei.
Auch dass man kein klassisches Label mehr habe, bringe in vielerlei Hinsicht und Beispielen eigentlich nur Vorteile mit sich, vor allem kommunikativer Natur.
„I’ve always thought it would be interesting for our fans to know more about us. So if the Clown and Corey Taylor and Jim Root were all interested in playing with the number one sitar player on the planet – and we would be because we’re artists – and we brought this person to our location, and this person adorned us with their craft and taught us about the sitar… If we got to sit in and listen, and partake, and touch and smell and feel that vibration… Wouldn’t it be interesting?”
Let’s say that sitar player’s on a label and they have management – well fuck it, I’m going to call them up directly and they’re only going to have to talk to their label, and their label’s going to have to talk to my management. It’s not going to be my label and their label, and my management and their management, and then me and the artists. [When it’s like that], we never get to work together; we never get to make this piece of art. So being free, in that sense, gives us the freedom to explore deeper, more surreal opportunities to hone in with our craft; it’s a win-win for everyone.
The philosophy is for the fans to be sucked into thought, rather than just heavy metal, record labels, video channels, radio… No, it’s the love of music – you love us as artists, you love our band, you know we have our own filter… Look at what we can do when we are free to dip our paintbrushes anywhere.“
Foto: Anthony Scanga / Offizielles Pressebild
Latest News
Live-Dates
Feature
Latest